fbpx

Δέκα λόγοι που οι επισκέπτες σας εγκαταλείπουν το e-shop σας χωρίς να κάνουν αγορές

Πολλές φορές ακούμε από πολλούς ιδιοκτήτες e-shop να παραπονιούνται συνεχώς ότι ενώ έχουν πολλές επισκέψεις στο on-line κατάστημα τους, και ενώ βλέπουν τα καλάθια πελατών και επισκεπτών να είναι γεμάτα, αυτό δεν μετουσιώνεται σε πωλήσεις.

 

Το πιθανότερο είναι ότι στο e-shop σας έχετε κάνει κάποια λάθη (δομή, περιεχόμενο κτλ.) που στην ουσία διώχνουν τους πελάτες σας μακριά.

 

Εμείς στην StoryHero πιστεύουμε πως το Conversion Optimisation, δηλαδή η συνεχής βελτιστοποίηση του e-shop έτσι ώστε να φέρνει μεγαλύτερες πωλήσεις, είναι μια διαδικασία που πρέπει να ξεκινά στο στάδιο σχεδιασμού ενός e-shop αλλά και να συνεχίζεται για αρκετό χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας του e-shop.

 

Παρακάτω θα δούμε τους βασικότερους λόγους για τους οποίους το ποσοστό μετατροπής επισκεπτών του e-shop σας σε πελάτες έχει καθοδική πορεία.

 

1. Δεν έχει Mobile έκδοση το e-shop σας

 

Αν δεν έχετε mobile/responsive έκδοση για το e-shop σας, τότε είναι σίγουρο ότι οι πολλοί επισκέπτες που σερφάρουν στο e-shop από τις κινητές συσκευές δεν θα μπορούν εύκολα να αγοράσουν τα προϊόντα σας

 

  1. Δεν υπάρχουν διαφορετικές μεθόδους πληρωμής

 

Πολλοί ιδιοκτήτες e-shops που επικοινωνούν μαζί μας για να πραγματοποιήσουμε κάποιο auditing στο e-shop τους για να βρούμε λάθη και παραλείψεις που λειτουργούν αποτρεπτικά στην αύξηση των πωλήσεων, διαπιστώνουμε ότι έχουν ένα ή δύο τρόπους πληρωμής, π.χ. αντικαταβολή ή Paypal μόνο. Αν υπάρχουν περισσότερες μέθοδοι πληρωμής, τότε είναι βέβαιο ότι θα έχετε αύξηση των πωλήσεων

 

  1. Μη ικανοποιητική αναζήτηση στο e-shop

 

Πολλές φορές παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει καθόλου ικανοποιητική λειτουργία αναζήτησης στο e-shop. Ο υποψήφιος πελάτης δεν μπορεί εύκολα να βρει το προϊόν που ψάχνει γιατί τα αποτελέσματα αναζήτησης είτε δεν είναι σχετικά με την αναζήτηση είτε δεν φέρνουν καθόλου αποτελέσματα.

 

  1. Κακή δομή και menu στο e-shop

 

Θα πρέπει να υπάρχει σαφής δομή τόσο στο περιεχόμενο όσο και στο menu έτσι ώστε ο υποψήφιος πελάτης να μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει. Από έρευνες που έχουν γίνει είναι έχει βρεθεί ότι είναι πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των πελατών η δυνατότητα να βρίσκουν άμεσα αυτό που αναζητούν. Ένα mega menu με σωστή δομή περιεχομένου (κατηγορίες, brands, attributes). Eμείς για κάθε πελάτη μας υλοποιούμε στην αρχή του σχεδιασμού και υλοποίησης ενός e-shop τα παρακάτω:

  • Findability
  • Discoverability
  • Simplicity
  • Website structure

 

  1. Απουσία Δωρεάν Μεταφορικών

 

Έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχει αύξηση στις πωλήσεις (πάνω από 55%) ενός e-shop όταν υπάρχει η δυνατότητα για δωρεάν μεταφορικά και αυτό είναι εμφανές στην πρώτη σελίδα του e-shop. Σε πολλά e-shops δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα ή το ποσό πάνω από το οποίο υπάρχουν δωρεάν μεταφορικά είναι πολύ υψηλό.

 

  1. Διαδικασία ολοκλήρωσης παραγγελίας με πολλά βήματα

 

Αν έχετε μια διαδικασία ολοκλήρωσης παραγγελίας με πολλά βήματα και ταυτόχρονα ζητάτε πολλά στοιχεία από τον επισκέπτη σας, τότε είναι βέβαιο ότι πολλοί από αυτούς θα παρατήσουν την διαδικασία στην μέση.

Το OnePage Checkout είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να ολοκληρωθεί μια παραγγελία. Ο πελάτης δίνει στο τελευταίο βήμα του όλα του τα στοιχεία, αν κάνει πρώτη φορά παραγγελία, αλλιώς όλα του τα στοιχεία είναι ήδη προ συμπληρωμένα από την προηγούμενη του παραγγελία. Η δυνατότητα για guest checkout βοηθάει ακόμα περισσότερο να αποκτήσουμε πελάτες που δεν θέλουν για δικούς τους λόγους να κάνουν registration.

 

  1. Το e-shop σας δεν είναι ασφαλές

 

Πολλοί υποψήφιοι πελάτες σας μπορούν να αισθάνονται άβολα με το να ψωνίζουν ηλεκτρονικά. Θα πρέπει να υπάρχει ειδική σελίδα όπου θα αναφέρονται όλα τα μέτρα ψηφιακής ασφάλειας. Επίσης θα πρέπει να υπάρχει απαραίτητο ένα SSL πρωτόκολλο. Επίσης σε πολλά e-shops δεν υπάρχουν καθόλου ή δεν είναι εμφανή εικονίδια που θα εμπεδώσουν την εμπιστοσύνη του πελάτη.

 

  1. Το e-shop σας είναι αργό

 

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι πελάτες σας δεν θα περιμένουν πάνω από 2-3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει το e-shop σας. Είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες που οι πελάτες φεύγουν αμέσως ή εγκαταλείπουν μια προσπάθεια αγοράς.

 

  1. Απουσία αξιολογήσεων

 

Πολλές φορές πριν ψωνίσουμε ένα προϊόν, θέλουμε να διαβάσουμε τις εντυπώσεις/εμπειρίες άλλων πελατών για το ίδιο προϊόν. Η απουσία τέτοιων αξιολογήσεων είναι μερικές φορές αποτρεπτικός παράγοντας

 

  1. Απουσία περιεχομένου / copy από τις σελίδες προϊόντων

 

Οι πελάτες αφιερώνουν τον περισσότερο χρόνο στα e-shop διαβάζοντας πληροφορίες στην σελίδα του προϊόντος. Αν στην σελίδα αυτή έχετε μόνο τον τίτλο του προϊόντος και την τιμή μειώνετε αρκετά τις πιθανότητες να επηρεάσετε θετικά τους επισκέπτες σας να προβούν σε κάποια αγορά.

Τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει μια conversion optimized σελίδας προϊόντος είναι τα παρακάτω:

1)   Σύντομος τίτλος του προϊόντος στο κατάλληλο μέγεθος και γραμματοσειρά

2)   Σωστή περιγραφή του προϊόντος (με σωστή γραμματοσειρά) που συνοδεύεται από τα χαρακτηριστικά του

3)   Πολλές φωτογραφίες υψηλής ποιότητας του προϊόντος

4)    Δυνατότητα εστίασης στην εικόνα ενός προϊόντος

5)    Η ύπαρξη video

6)    Ισχυρά call to action

7)    Ύπαρξη social media icons

8)    Αξιολογήσεις πελατών

9)     Σχετικά – cross sells προϊόντα

10)   Ύπαρξη ετικετών (on sale, 20% έκπτωση, NEW)

 

Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι παράγοντες και το κάθε e-shop πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ξεχωριστή περίπτωση όσο αφορά το Conversion Optimisation, αλλά πιστεύουμε ότι αν έχετε αποφύγει τα λάθη/παραλείψεις της παραπάνω λίστας θα έχετε ένα ικανοποιητικό αριθμό πωλήσεων.

 

Ευχαριστούμε που επισκεφτήκατε το blog μας και ελπίζουμε να βρήκατε χρήσιμες πληροφορίες. Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας, για να δούμε τις ανάγκες σας στο Digital Marketing.