
Γιατί είναι απαραίτητο το Google Search Console
Ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για SEO, είναι το Google Search Console. Είναι ένα αναγκαίο εργαλείο το οποίο μας δίνει σημαντικές πληροφορίες για το Blog, website, e-shop μας.
Το Google Search Console είναι μια δωρεάν υπηρεσία από την Google η οποία μας επιτρέπει να έχουμε πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες (τεχνικής κατά κύριο λόγο φύσεως) του e-shop/website σας και των χρηστών που το επισκέπτονται.
Χρησιμοποιούμε το Search Console για να δούμε πόσοι χρήστες επισκέπτονται τα sites των πελατών μας, ποιες λέξεις κλειδιά χρησιμοποιούν στη αναζήτηση του Google, αν είναι mobile χρήστες ή desktop χρήστες και ποιες σελίδες των sites είναι οι πιο δημοφιλείς.
Έχουμε λοιπόν μέσω του GSC (Google Search Console), μια σειρά από τεχνικές πληροφορίες καθώς και σημαντική πληροφορία για οργανικά αποτελέσματα.
1. Εγγραφή στο Google Search Console
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το GSC και να κάνετε επιβεβαίωση μέσω του Google Analytics αν έχετε ένα Google Analytics Account.
Κάνετε Login στο GA λογαριασμό σας. Ανοίξτε ένα άλλο tab στον browser σας και πλοηγηθείτε εδώ κάνοντας login με το gmail email σας.
Θα πρέπει από την αριστερή στήλη να επιλέξετε -> Add Property και στην συνέχεια να βάλετε το domain name σας (URL Prefix) π.χ. https://www.mysite.com και στην συνέχεια πατήστε “Continue”. Στα Other verification methods επιλέξτε Google Analytics και κάντε click στο Verify.
Για να μην έχετε πρόβλημα επαλήθευσης με τον τρόπο αυτό, θα πρέπει να ισχύουν τα παρακάτω:
1. Θα πρέπει να περιέχεται στο website το analytics.js or gtag.js αρχείο.
2. Το tracking code θα πρέπει να βρίσκεται <head> κομμάτι της σελίδας/template.
3. Θα πρέπει να έχετε “edit” δικαιώματα για το συγκεκριμένο Google Analytics property.
Υπάρχουν βέβαια και εναλλακτικές μέθοδοι επιβεβαίωσης.
Μπορείτε να πάρετε το HTML tag που σας δίνει η Google και να το επικολλήσετε στο <head> του site σας.
Μόλις γίνει η επικόλληση του script κάνετε click στο verify και έχετε άμεσα πρόσβαση στο GSC.
Ας δούμε τι πληροφορία μας δίνει το GSC.
2. Πληροφορίες που μας δίνει το Google Search Console
2.1 Performance
Εδώ βλέπουμε τα queries, δηλαδή τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες έχουν εμφανιστεί (impressions) ή έχει πάρει clicks το site μας.
Δίπλα σε κάθε λέξη-κλειδί θα δούμε τα impressions, τα clicks που έχει πάρει και την μέση κατάταξη της στα οργανικά αποτελέσματα της Google, για το χρονικό διάστημα που εξετάζεται.
Αν επιλέξετε μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί τότε μπορείτε να δείτε για αυτή πρόσθετες πληροφορίες για αυτή την λέξη κλειδί.
Υπάρχουν φίλτρα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να δείτε πχ την επισκεψιμότητα που έφεραν τα images ή τα videos του site σας.
2.2 Index
Εδώ βλέπουμε τις σελίδες της ιστοσελίδας μας που είναι indexed από την Google. Μπορείτε να δείτε επίσης την τελευταία φορά που έγιναν crawl.
Αυτές οι σελίδες θα εμφανιστούν στα οργανικά αποτελέσματα της Google.
Επίσης μπορείτε να δείτε και ποιες σελίδες είναι non-indexed.
Αν υπάρχουν σημαντικές σελίδες που δεν έχουν γίνει indexed/crawled πρέπει να δούμε για ποιο λόγο γίνεται αυτό και να κάνουμε τις απαραίτητες τεχνικές βελτιώσεις.
2.3 Sitemaps
Σε αυτή την ενότητα, μπορούμε να καταχωρήσουμε το Sitemap του website μας για να βοηθήσουμε την Google να κάνει πολύ πιο εύκολα index τις σελίδες.
2.4 Core Web Vitals
Στην ενότητα αυτοί βλέπουμε θέματα ταχύτητας του website μας καθώς και για θέματα που έχουν σχέση με το mobile friendliness.
2.5 Mobile Usability
Στην ενότητα αυτή βλέπουμε πληροφορίες για το ποιες σελίδες του website μας έχουν προβλήματα εμφάνισης στις κινητές συσκευές καθώς και ποια είναι τα προβλήματα αυτά.
2.6 Manual Actions
Στην ενότητα αυτή βλέπουμε πληροφορίες σχετικά με κάποιο penalty που έχει το website μας από κάποιον υπάλληλο της Google και όχι ο αλγόριθμος της,
Αυτή την πληροφορία μπορούμε να την αξιοποιήσουμε για να κάνουμε τις απαραίτητες βελτιώσεις με στόχο να αρθεί το penalty.
2.7 Security Issues
Στην ενότητα αυτή βλέπουμε πληροφορίες σχετικά με παράνομο λογισμικό που μπορεί να έχει εγκατασταθεί χωρίς να το γνωρίζουμε. Μπορούμε να δούμε τι έχει εγκατασταθεί και να το αφαιρέσουμε.
2.8 Links
Στην ενότητα αυτή έχουμε πληροφορίες για τα backlinks του website μας. Μπορούμε να δούμε επίσης τα internal links (ποιες σελίδες στο site μας έχουν πολλά links προς αυτές από άλλες σελίδες του website).
Θα πρέπει να αξιοποιήσετε το συγκεκριμένο εργαλείο και τις πολλές δυνατότητες που σας δίνει.