fbpx

Email Marketing automations για το e-shop σας

Το email marketing αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα στη συνολική στρατηγική digital marketing ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

 

Με το Email Marketing έχετε την δυνατότητα να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να μετατρέψετε τους επισκέπτες του e-shop σας σε πελάτες σας με χαμηλό κόστος.

Θα μιλήσουμε σχεδόν αποκλειστικά για το Personalised Email Marketing και ποιοι email αυτοματισμοί πρέπει να υπάρχουν στην email marketing στρατηγική σας για να δημιουργήσετε αποτελεσματικές λίστες email.

 

Πολλοί ιδιοκτήτες e-shops στέλνουν χιλιάδες emails τον μήνα στους εγγεγραμμένους στις λίστες τους χρήστες, αλλά η απόδοση του/των newsletter(s) δεν είναι καθόλου ικανοποιητική και τα αποτελέσματα από οικονομική άποψη ιδιαίτερα πενιχρά.

 

Το Personalised Email Marketing μας δίνει την δυνατότητα να στέλνουμε αυτόματα μια σειρά emails βασισμένα:

  • Στην συμπεριφορά του χρήστη καθώς πλοηγείται στο e-shop
  • Στο προφίλ του χρήστη

Τα αυτοματοποιημένα emails που βασίζονται σε συγκεκριμένα σενάρια και αυτοματισμούς δημιουργούν τουλάχιστον 6πλάσιες πωλήσεις από τα απρόσωπα, μαζικά emails που κατακλύζουν το mailbox μας.

 

Ο σκοπός των αυτοματοποιημένων προσωποποιημένων emails είναι:

 

  • Η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών
  • Η μετατροπή τους σε πελάτες
  • Η ενημέρωση τους για νέα προϊόντα, εκπτώσεις
  • Η ενδυνάμωση της σχέσης με τον πελάτη πριν και μετά την πώληση
  • Η αύξηση των πωλήσεων. Αν μπορούσαμε να συνοψίσουμε την ουσία της email marketing στρατηγική σας μέσω των αυτοματισμών είναι να στείλετε στον σωστό πελάτη, το email με το σωστό περιεχόμενο, την σωστή ώρα. Υπάρχουν μια σειρά από πλατφόρμες που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες. Αυτήν που χρησιμοποιούμε εμείς για το e-mail marketing των πελατών μας είναι το Contact Pigeonhttps://www.contactpigeon.com/cp/

Πριν προχωρήσουμε σε μια παράθεση σωστών και αναγκαίων email αυτοματισμών για το e-shop σας πρέπει να θυμηθείτε ότι το πότε, δηλαδή το πότε πρέπει να σταλούν αυτά τα emails, είναι επίσης πολύ σημαντικό.

 

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι το πόσα emails θα στείλετε μετά το πρώτο για το κάθε σενάριο που θα δούμε παρακάτω.

 

Το «Καλώς Ήλθατε/Welcome» email

 

Όταν οι πελάτες σας εγγράφονται στο ενημερωτικό δελτίο ή στον κατάλογο επαφών του e-shop σας, σχεδόν το 75% αναμένει ένα email επιβεβαίωσης και καλωσορίσματος.

 

Οι μελέτες δείχνουν ότι όσοι λαμβάνουν ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου καλωσορίσματος έχουν 33% περισσότερες πιθανότητες να δεσμευτούν μακροπρόθεσμα με το e-shop σας.

 

Μπορείτε να στείλετε λοιπόν μια σειρά emails μετά την εγγραφή. Το πρώτο email πρέπει να σταλεί αμέσως μετά την εγγραφή και στην συνέχεια μια σειρά από emails ανάλογα με την συμπεριφορά του χρήστη στο πρώτο.

 

 

Το περιεχόμενο του email μπορεί να περιλαμβάνει τα παρακάτω:

 

  • Το καλωσόρισμα
  • Επιβεβαίωση εγγραφής
  • Ενημέρωση ότι θα ακολουθήσουν μια σειρά από emails και γενικότερα ενημέρωση για μελλοντικές επικοινωνίες
  • Κάποιο κουπόνι για μια μελλοντική αγορά

 

«Browse abandonment» email

 

Μπορείτε να στήσετε ένα σενάριο όπου αυτοματοποιημένα emails πηγαίνουν στον κάθε χρήστη όταν αυτός δει ένα προϊόν πάνω από 3 ή όσες φορές ορίσετε εσείς.

Το ίδιο μπορεί να ισχύει και για μια κατηγορία προϊόντων.

 

Ένας χρήστης βλέπει ένα συγκεκριμένο laptop πάνω από 3 φορές. Τότε θα του σταλεί ένα email που θα τον ρωτά αν θέλει κάποια βοήθεια στην αγορά του Laptop, αν έχει κάποια απορία και πως μπορείτε να βοηθήσετε.

 

Το ίδιο ισχύει και για ένα άλλον χρήστη που έχει επισκεφθεί την κατηγορία «Φορέματα» πάνω από 3 όσες φορές ορίσετε εσείς.

 

Μπορείτε να στείλετε και ένα δεύτερο email αν δεν ανταποκριθεί στο πρώτο. Η χρονική διάρκεια μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου email μπορεί επίσης να ορισθεί.

 

«Εγκαταλελειμμένο καλάθι/Cart abandonment» email

 

Στατιστικές δείχνουν ότι ένα 70% των καλαθιών εγκαταλείπονται χωρίς να προχωρήσει ποτέ ο πελάτης στην διαδικασία ολοκλήρωσης της παραγγελίας. Οι λόγοι είναι πολλοί:

  • ακριβό κόστος μεταφορικών
  • Ο πελάτης απλά ήθελε να κάνει μια σύγκριση τιμών σε σχέση με άλλα e-shops
  • Ο πελάτης απλά ήθελε να αποθηκεύσει προϊόντα στο καλάθι για να τα ξαναδεί πιο μετά
  • Δεν ήταν απλά έτοιμος να αγοράσει το προϊόν

Ο παραλήπτης λαμβάνει ένα email, όπου το περιεχόμενο του μπορεί να περιέχει τα παρακάτω:

 

  • Ερωτήσεις π.χ. «Ποιος ήταν ο λόγος της εγκατάλειψης?», «Πως μπορώ να σας βοηθήσω?»
  • Πρόταση για παρόμοια προϊόντα
  • Εκπτωτικό κουπόνι

 

Όσο αφορά τον χρόνο που πρέπει να στέλνεται το πρώτο email, είναι συνήθως 30 λεπτά μετά την «εγκατάλειψη» του καλαθιού. Ένα δεύτερο (συνήθως μετά από 1-3 μέρες) και ένα τρίτο email (συνήθως μετά από 5 ημέρες) πρέπει να ακολουθούν αν ο παραλήπτης δεν ανταποκριθεί στο πρώτο email. Μην προσφέρετε εκπτωτικό κουπόνι στο πρώτο email.

 

«Προτάσεις για προϊόντα» email

 

Μπορείτε να στήσετε ένα σενάριο όπου αυτοματοποιημένα emails πηγαίνουν στον κάθε χρήστη με περιεχόμενο προτάσεις για αγορά συγκεκριμένων προϊόντων που βασίζονται σε παλιές αγορές του πελάτη και στο web history του πελάτη. Επίσης μπορείτε να δείξετε προϊόντα στο ίδιο εύρος τιμών με τις παραγγελίες του παραλήπτη. Σε αυτό το email μπορεί να υπάρχει και ένα κουπόνι για την επόμενη αγορά.

 

«Αξιολόγηση μετά από αγορά» email

 

Είναι σημαντικό να στέλνεται αυτόματα ένα email μετά από μια αγορά και να ζητείται η αξιολόγηση από τον παραλήπτη για τον προϊόν αλλά και για την διαδικασία αγοράς. Το feedback από τον πελάτη είναι πολύ σημαντικό για το e-shop σας γιατί αυτή η αξιολόγηση δημιουργεί περιεχόμενο στην σελίδα σας, επηρεάζει άλλους πελάτες και για αυτό μπορείτε να ανταμείψετε τον πελάτη σας με ένα εκπτωτικό κουπόνι για την επόμενη αγορά τους.

 

«Προϊόν σε έκπτωση/Price drop» email

 

Οι παραλήπτες αυτού του email ικανοποιούν το εξής σενάριο. Έχουν επισκεφθεί μια σελίδα προϊόντος κάποια στιγμή και τώρα το προϊόν αυτό είναι σε έκπτωση. Από την εμπειρία μας, αυτού του τύπου τα αυτοματοποιημένα emails έχουν πολύ καλή απόδοση γιατί ο παραλήπτης του email έχει ήδη ενδιαφερθεί για το προϊόν.

 

«Επέτειος πρώτης αγοράς» email

 

Οι παραλήπτες αυτού του email ικανοποιούν το εξής σενάριο.

Έχουν κάνει την πρώτη τους αγορά πριν ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα π.χ. 6 μήνες, ή ένα χρόνο και ένα email στέλνεται με τίτλο «Happy One Year Purchase Anniversary» στους αντίστοιχους παραλήπτες.

 

Αφού τους ευχαριστήσετε μπορείτε να τους προτείνετε προϊόντα στο email και φυσικά ένα εκπτωτικό κουπόνι για την επόμενη αγορά τους.

 

«Επανασύνδεση –Reengagement» email

 

Οι παραλήπτες αυτού του email είναι πελάτες που δεν έχουν επισκεφθεί το e-shop σας για αρκετό καιρό, είναι αυτό που αποκαλούμε με πιο τεχνικούς όρους σαν dormant/inactive χρήστες.

 

Ένα εκπτωτικό κουπόνι θα βοηθήσει τους παραλήπτες αυτούς να ξανασυνδεθούν με το e-shop σας.

 

«Follow up promo» email

 

Οι παραλήπτες αυτού του email είναι πελάτες που έχουν ενημερωθεί κάποιες μέρες πριν μέσω ενός massive email για κάποια μεγάλη σας προσφορά ή έκπτωση και δεν έχουν ανοίξει το email ή δεν έχουν κάνει κάποια κίνηση αγοράς. Με αυτό τον τρόπο τους ειδοποιείτε ότι η συγκεκριμένη έκπτωση λήγει σε λίγες ώρες. Αυτό δημιουργεί συγκεκριμένα συναισθήματα στον παραλήπτη όπως «μια καλή προσφορά λήγει σε λίγες ώρες. Πρέπει να μην χάσω την ευκαιρία».

 

Τα αυτοματοποιημένα emails σας βοηθούν να αυξήσετε ποιοτικά την επικοινωνία με τους πελάτες σας, να μην τους στέλνετε άσχετα emails που δεν του αφορούν και να ενδυναμωθεί η σχέση με το Brand σας.

Μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας με χαμηλό κόστος και χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

 

Μπορούμε να σας βοηθήσουμε να σχεδιάσετε μια σωστή email marketing στρατηγική πάνω στις ανάγκες σας και να στήσουμε για το e-shops μια σειρά automated emails που θα λειτουργούν αυτόματα και θα στέλνουν στον κατάλληλο χρήστη, στον κατάλληλο χρόνο, το κατάλληλο email με το σωστό για αυτόν περιεχόμενο.

 

Ευχαριστούμε που επισκεφτήκατε το blog μας και ελπίζουμε να βρήκατε χρήσιμες πληροφορίες. Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας, για να δούμε τις ανάγκες σας στο Digital Marketing.